torsdag 11 september 2008

Inlägg nummer 2 idag...

Hej igen! Nu blir det två inlägg samma dag. Lämnar några detaljbilder från köket. Tänkte egentligen visa en helhetsbild men det är alldeles för rörigt under renoveringen så det kommer sen.

En av mina knoppbrädor som hänger i köket. Dokumentet har min dotter gjort.
Hon skrev ut ett dokument från internet som hon sedan penslade med kallt kaffe. Blåste sen torrt med hårtorken, resultatet blev som ett åldrat papper.


Lådan uppe på översta hyllan är från farmors symaskin,
jag har daterat den från då torpet byggdes.




Hittade en mandelkvarn, som många av er bloggare har, för 15 kronor...



... och gamla trådrullar för 25 kronor styck.


Ett loppisfynd för 100 kronor!


Den här maten bjöd min dotter och min man på igår kväll,
Kalventrecôte med ugnsrostade rotsaker och grönpepparsås, kokt sparris. MUMS!


Ha en riktigt bra helg allesammans

Kram Viveka

Inga kommentarer: