tisdag 16 september 2008

Flyttkartonger

Hej alla vänner!

Kände att jag måste ta en liten paus bland alla kartonger...ja vi står mitt upp i flytten, till vårt älskade torp. Det är något vi pratat om under flera år och i sommar tog vi beslutet fullt ut. Det som har skyndat på beslutet, är bla att vår äldste son och hans familj köpte grannhuset till torpet vid årsskiftet.
Jag har alltid varit en stadstjej, men jag tror att våra behov förändras med åren...och just nu känns det här rätt.


En hallbild, jag kallar den "mormors hörna"...det är hon som är på bilden, och hennes saker som hänger bredvid...
Jag minns henne som en av de snällaste människorna jag känt :)

Här är trappen upp till vinden...


Nu återgår jag till packningen...ha en fortsatt bra dag!

Kram Viveka

8 kommentarer:

Nettan sa...

Tack för att du tittade in till mig, för då hittade jag till dig =0).
Ser av dina bilder att du har ett väldigt fint & vitt hem.

Ska kolla vidare hos dig...
Kram Nettan

Hannis sa...

Vilken härlig blogg du har!!

Låter som ett skönt beslut att flytta ut till torpet.
Lugn och ro och nära till naturen tackar man ju inte nej till.

Massor av fint hos dig,måste kika runt lite till!

Kram Hannis

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
Vad roligt att du kikade in hos mig och vad mysigt att flytta till ert fina torp. Jättefina bilder.
Ha det gott!
Lotta:)

Södralycke sa...

Hej, och tack för titten hos mig! Vad snyggt med dekormålning på trappan, och på soffan!

Hoppas du får en bra vecka! Kram Johanna

Glitter och Marsipan sa...

Vilken fin liten hörna i hallen,och trappan med text var ju bara så vacker.
Det låter så mysigt att flytta till torpet.
kram Anette

Galleri MochB sa...

Säkert underbart att få flytta dit för gott! Vad mysigt med mormorshörnan...:O) och texten i trappan gillar jag också... Ha det bra! Kram Mia

Annika sa...

Hej o välkommen i bloggvärlden!!! vilket vacker torp ni har... lycka att få bo där..... o nu ska det bli hela året efter vad jag har förståt... mycket vackra saker på dina bilder är det också.... kommer gärna tillbaka o kikar igen:) Kram Annika

Tina sa...

Hej vad roligt att du hittade till mig, nu hittar jag till dig också. Vad mysigt det ser ut i ert torp, förstår att ni flyttar dit! Lycka till i utlottningen av julstrumpan. Kram Tina