tisdag 23 september 2008

Flytten!

Pust, stön och stånk...

Hej alla goa bloggvänner! Äntligen har jag fått en ledig stund framför datorn.

Som jag har längtat...
Jag har precis gjort färdigt utstädningen :) Som ni vet står vi mitt upp i flytten till torpet och det här var den värsta gången jag flyttat. Det känns som om jag packat lådor i veckor... Det är ju en sak att flytta in i ett tomt hus, men mitt är ju redan komplett :o Nu ska där in ett hem till... oj oj oj vad jag har kastat och sparat en del till en loppis nästa sommar. Men snart är jag klar och då ska jag njuuuta... med en go´middag, ett gott glas vin och sen hopp i plurret ;)

Idag visar jag er en målning av ett skåp som jag länge tänkt kassera (ni vet - en sån där ryslig syra betsad historia) Men som sagt provade jag en målning av den och vips blev det ett helt annat skåp.Så nu får den fortsätta bo hos mig...

När jag ändå hade penseln i handen, fick även timmer väggen bakom en strykning...




Här förvarar jag mina favorit glas...



...som är målade av Tommy Persson, inköpta på Tehörnan i Umeå.



En liten ljusby som lyser upp på kvällen...



...ett gammalt tråg som också hamnat under penseln.
Stenarna som ni ser i bakgrunden och vad de är en del av visar jag en annan gång:)

Nu ska jag kika vidare i era bloggar
kramar till er alla/ viveka

13 kommentarer:

Elzie sa...

Så mycket fint glas du har. Kommer att bli bra i torpet när ni väl fått komma i ordning. Skönt att städningen är över. Det är nästan det värsta tycker jag.
Ha en skön dag.
Kram Elzie

"M" sa...

Ja tänk va vit färg kan göra...underverk...ljushusbyn var ju jättemysig...

Under mitt kök sa...

Jag bara älskar dina vackra timmer väggar.Har själv satt upp huggen timmer panel, det är fint men inte som din gamla.Ljus husen säljer jag i min butik går som smör ,är jätte söta.Kram Elisabeth

Lea sa...

Hej hopp!
Så bra att få användning av skåpet i alla fall, det måste vara jättesvårt att bestämma vad som ska vara kvar och inte. Skulle ta ett halvt liv för mig som samlar på så mycket.
Jag ser i ett tidigare inlägg vilket underbart hemmaspa ni har. Det skulle jag VERKLIGEN vilja ha. Vi har ett badrum som är 2,8 kvadratmeter och vi är 4 personer. RIDÅ!
Helt urjobbigt, men vi ska såsmåningom bygga ut.
Ha en bra och vacker höstdag!
/Lea

Galleri MochB sa...

Vit färg gör gamla saker som helt nya igen... :O) Härligt! och vilket underbart spa ni har. Wow....

Glitter och Marsipan sa...

Hej Viveka.
Vad mysigt det ser ut hos dej.
Skåpet är ju så snyggt vitt,men det var väl lite arbete kan jag tänka.
Snyggt med det vitmålade tråget,ett sådant får jag nog gå på jakt efter.
kram anette

Gårdsromantik sa...

Tänk vi är ju i precis samma sits.

Tur att vi började packa redan i somras - tror vi har slängt nästan hälften av allt vi har haft i förråden.

Vårt nya hus är iofs tomt när vi kommer...men det räcker nog till.

Blir spännande att få följa er flytt.

Kram Maud

Anonym sa...

hej mamma! ser ut som att det gar bra med din blogg trots att jag ar borta:) saknar er otroligt mycket redan! i natt dromde jag att jag traffade tindra och skulle forklara att jag inte skulle se henne pa ett tag, jag vaknade av att jag grinade... huvva sa hemskt! kan du inte lagga ut en bild pa henne sa jag inte glommer hur hon ser ut? :) alskar er! /vicky

Viveka i Bläckhornet sa...

Åh hej älskade vän!
Va kul att du hör av dig så här:)
Tindra kommer imorgon:o, ska krama henne från DIG.
Jag längtar sååå mycket efter dig...när du kommer hem vet du vart vi ska;)
Hoppas allt går bra för dig därborta och var rädd om dig.
Älskar dig / mamsen

Eva Agnes sa...

Varmt välommen i bloggänget ska du vara.
Det är bara roligt, fast ibland blir det mycket och då får man ta en välbehövlig paus.
Desto roligare blir det när man kommer tillbaka.
Du har ett mycket vackert glaskåp i min favoritfärg; ljusblått.
Kramar Eva Agnes

Ewa sa...

Hej Viveka, och tack för ditt fina inlägg. Kul att du tittade in, så fann jag en ny fin blogg. Hit in kommer jag gärna igen! =)
Ja, den tapeten är läcker. Lite "plottrig" om man sätter för mycket tror jg dock, men lagom brukar ju alltid bli bäst!
Jag har äntligen fått mig hörd på BVC, och tid inbokat åt lilltjejen. Nu kanske vi får en rätsida. Hoppas iaf det.

Kram
/Ewa

Stina sa...

Det där ser väldigt fint ut. Bra med pensel, säger jag bara.;-) Kram

Vitt är vackert sa...

å så fint skåpet blev! Å så mycket fina glas du har!

Jag har också ett sånt syrabetsat skåp som jag verkligen inte gillar. Det står på kö för målning, men jag drar mig för det. Hatar att slipa och försöker verkligen komma runt detta moment på nåtsät... Hur gjorde du? Slipade du eller målade du på bara? Med vad för sorts färg?? Var det lika pilligt vid rutorna som jag föreställer mig??

Ha en bra helg!

Kram Ellinor