söndag 14 september 2008

Gråt och tandagnisslan

Igår målade jag färdigt golvet - trodde jag. I morse när jag öppnade dörren till sovrummet var golvet alldeles knottrigt. Vi förstod inte varför, men det enda som fanns att göra var att slipa ner och måla om. Efter ett par timmars jobb började jag röja i köket. Plötsligt hittade jag golvrollern som jag köpt särskilt för att använda!!! Alltså hade jag använt den billiga rollern som vi skulle ha till tapetklistret, inte konstigt att resultatet blev dåligt...
Det innebär att nu när golvet torkat måste vi slipa ner det IGEN och rolla för fjärde gången!

Bryt ihop eller bit ihop...?

Min man iklädd arbetsmundering (som oftast)

Har även ägnat mig åt annan målning - alla innerdörrar. Det blev jätteljust och fint!
Dom är fina dom gamla spegeldörrarna. Lägg märke till handtagen, orginal från 1800-talet.

Lavendeln var den som fick vara kvar längst i krukorna, men nu har även dom fått krypa ner i rabatterna...har hängt upp lavendeln på tork för att lägga i doftpåsar.

Dags att ta in fågelbadet...det hade frusit till is under natten...

Dröjer ett tag till nästa sommar, känns vemodigt. Jag är verkligen ett sommarbarn...




Nu åker vi hem till stan och laddar upp igen :)

Kram Viveka

9 kommentarer:

Anonym sa...

Va fint det blir!

Gårdsromantik sa...

Är det er stuga!

Så fint - dörrarna blir så snygga vitmålade - skall nog göra detsamma i vår stuga.

Kram Maud

Vit Spets sa...

Ja du inte plockar jag heller så mycket bär nu för tiden :) jag får oxå av föäldrar! Det är bara att ta tjuren vid hornen & måla igen... vi fick kämpa på med vårt bord! Tack för kommentaren alltid kul att veta att jag inspirerar andra :)
Sköt om dig!
//Siv

Emma sa...

Vilket underbart torp ni har!! Har ni långt för att åka dit? Ser ju helt ljuvligt ut! Planer på permanent boende?

Bara att kämpa på med golvet, typiskt att ni tog fel rulle men det är bara att bita ihop!!!!

HA en bra vecka!!!

Vintage sa...

Tack för titten hos mig & för att du länkat mig..Jag blir såå glad.Jag gillar det jag ser hos dig också. Kram Susanne

Galleri MochB sa...

Bit ihop tycker jag...:O) Så underbart torp ni har!! Vilken oas att kunna åka till och koppla av, eller koppla ihop... Tack för kommentaren inne hos mej. Hit kommer jag också gärna igen.

Anonym sa...

Hej!
Så roligt att du kommenterade hos mig så att jag hittade till dig!
Vilket underbart torp ni har, helt fantastiskt!!!
Och vet du, jag heter också Viveka, vi är inte allt för många som heter det, eller hur?
Ha en bra dag!

"M" sa...

Förstår om det känns tungt....men tänk va bra det blir när det är färdigt....då kan ni kanske skratta åt det.....kram m

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja det har varit vårat torp sen - 92,där vi oftast har varit all ledig tid.Det ligger 6 mil från umeå.
Nu i sommar beslutade vi oss för att flytta dit.Känns spännande!
Viveka