torsdag 3 februari 2011

Inget varar för evigt...



Hej alla sockertoppar!



För 3 helger sen var jag och mannen i Örebro
hos min brorson med flickvän.
Han har skrivit på kontrakt för Örebro Hockey
och vi åkte dit och ville se en hemmamatch.
(De vann... hehe)
Det är en fin stad som dessutom kan ståta
med ett vackert slott mitt i city!!!
Tyvärr hann vi inte titta in där,
men planerar att åka dit till sommaren igen.

Då resvägen är 70 mil lång och vi körde bil,
så blev det väldigt kort men intensivt.
Men lite shopping hanns ju givetvis med ;)





Bl a. den här skylten var som skriven för mig...
Den står framme på köksbänken så jag blir påmind varje dag
om att det alltid vänder om det känns motigt nån dag :)



Den STORA gamla termometern köpte jag av goa Marie vita ranunkler.
Hon hade sett att jag länge sökte efter en och mailade mig.
Himmel vad glad jag blev
Det blev kärlek direkt :D

*****


Och äntligen fredag igen!

Yngsta dottern kommer över helgen.
Dessutom har vi bjudit mamsen och sambon på middag.
Så nu ska jag baka nåt smarrigt till efterrätt.
Så till er alla - från oss alla en riktigt god helg :D:D

Viveka

13 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Önskar dig också en trevlig helg!

Kram Mimmi

Ett Vitare Hem sa...

Vårt slott är himla fint, kommer ni upp under en annan årstid än vintern tycker jag ni ska besöka Wadköping och stadsträdgården, sen har du Karlslund med omgiving som också erbjuder en del ;o)
Ha en underbar helg!
Kram/Lena

Livsnjutaren sa...

Tack för tipset,nu blev jag nyfiken på Örebro. Har grunnat en del på olika utflyktsmål. Är så roligt att besöka olika städer.vilka härliga ord på skylten. Önskar dig en skön helg.

sophia sa...

va taskigt å inte skriva att du träffade mig och sammi :(:(

Elzie sa...

Ja, jag har också haft funderingar på att åka till Örebro nån gång. Tycker det verkar kul med Wadköping och allt.
Jag hoppas ni får njuta av helgen. Här ska det jobbas hela helgen så jag hoppas verkligen att snön som kommit här i natt regnar bort snart, haha.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Bitte sa...

En sån skylt borde jag ha framme också :-). Den var jättefin och även den gamla termometern du köpte!

Önskar dig en riktigt skön helg!

Många kramar
Beatrice

oumberligating sa...

Tro inte att du är bortglömd på något vis inte!
Du är en bloggare som har en speciell plats i mitt hjärta!
Kan man sedan inreda med "Komjölkningtavlor" ovanför sängen då är man något extra!
Ha en trevlig Helg alla kategorier!
Kram ifrån Peter och Hälsa Tjuren!
Var det någon som sa Muuuuu?

oumberligating sa...

Hmmmm....Viveka.....jag vet att dessa "koskämt" är lite gamla vid det här laget...men kanske kan vi hitta på något nytt under 2011 att skämta om! (ler)
Kram ifrån Oumberlige Peter!
PS: Vet inte vad det är för fel på min blogg...om jag gör ett inredning/design inlägg så får jag inga kommentarer.....men efter att ha skrivit om lite andra "prylar" så slår min blogg besökrekord....konstigt!

Photo by Maria sa...

Örebro är vackert med sitt slott mitt i stan..

Ha nu en fin fredag..

Kram Mia

Synnøve. sa...

Det är länge sen jag var i Örebro med...
Eller.. Nä det var ju igår. Genom tv och Antikrundan då förstås.
Men har inte varit där på många år.
Skulle gärna besöka slottet.

Vackra saker och du, den där skylten borde göras i flera exemplar. Alla borde ha en sådan. För många glömmer det lätt och tror att allt vara för evigt.

Ha det gott min vän.
Kram Synnöve.

Englagård sa...

Tur att inget varar för evigt och även motgångar försvinner så småningom.

Härligt med ett besök i Örebro, jag kan känna att jag ibland längtar dit trots att det är 20 år sedan jag flyttade hem. Slottet är väl värt ett besök.

Ha en skön helg
Kram Karina

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Viveka,

Hoppas allt är bra! Det var ett tag sedan som jag besökte din fina blogg - men nu är jag här & tar igen lite läsning! Kul!

Önskar dig en fin lördag!

Kram/Jes ♥

Margot sa...

Vilken härlig skylt du hittade, ett fynd! Den gamla termometern var läcker!
Ha en trevlig helg!
Kram Margot