söndag 5 oktober 2008

Presenter

I helgen var vi på besök hos våra goa vänner i Klutmark.
Där fick vi som alltid njuta av fantastisk mat.
Det var snacksbricka, krustader med kantarellstuvning, lax med pestogrönsaker,
egenfångade flodkräftor och välfylld ostbricka och därtill goda drycker ;)
Ja vi blev riktigt bortskämda...





Vi hade med oss ett paket där jag arrangerat en ljuslykta...



...samt ett zink fat med väldoftande tvålar,en sten med texten vänner...



...för alltid! Vi har känt varandra sen tre års åldern och hållit ihop sen dess. A är en av mina finaste vänner...Tack för att du finns :)



När vi kom hem passade jag på att skörda lite grönsaker, eftersom det kanske blir frost i veckan...

Ha det så bra

Kramar Viveka

15 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Härligt att ha så trogna vänner!!
Presenten förstår jag att de älskade!!!
Ska bli kul att se bilder från ert sovrum senare...
ha en härlig höstvecka!!

Lavendel & Romantik sa...

Vad mysig och vad gott det låter....Härligt med goda vänner..Ha en skön vecka Kram/Majsan

Kallholmen sa...

Hej hopp
Va synd att du inte visste om dokumentet när du var i klutmark.
det fanns många när jag köpte det men det var ju i augusti.
Dom hade även mindre men dom såg kopierade ut och på tunnare papper.
Du får ta en tur uppåt igen men som sagt jag vet ej om dom har öppet nu.
Vilka fina presenter du gjorde måste ha varit uppskattat

Lallis - liv och leverne sa...

Det är så väldigt kula tt surfa in på fina och mysiga bloggar som din:)
Jag kommer appselut tillbaka.
Ha en fin dag.
KRam lallis

MiaMaria sa...

Hej!

så fina gåvor ni hade med er till era vänner........

HA´det så gott!
MiaMaria

Stina sa...

Vad härligt med riktiga vänner. :-) Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Viveka!

Tack goa vän för din kommentar, jag blev alldeles rörd..! *kram*

Men vad mysigt ni har haft, det låter så gott och trevligt!

Jättefina presenter du hade med dig också!

Kram
Mia

Annika Christensen sa...

Kul att du tittade in till mig.
så hittade jag till dig.
Annika

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina presenter, de måste ha uppskattats!

Ha det gott, kram!

Inspiration i vitt sa...

Vilken härlig sittning ni var bjudna på. Så mycket god mat, så härligt.
Vilka fina gåvor du gav till värdinnan då blev hon väl glad förstår jag.
Kram/Ingela.

Karin i Villa Grå sa...

Vad kul att ha varit vänner så länge; jag kan se framför mig hur ni fortsätter att bjuda varandra på god mat när ni är gamla och skrynkliga, böjda över era rullatorer :-)

Presenterna som du hade med dig är riktigt fina!

Kram!

Karin

marita blücher sa...

Hej Viveka,
Så roligt att du hittade till mig och tusen tack för din rara kommentar - du är varmt välkommen åter. Vilken fin och inspirerande blogg du har - och du är visst lika förtjust i att måla om möbler som jag - kände igen det syrabetsade vitrinskåpet då jag har ett liknande - tror bestämt att det var mitt första målarprojekt.
Ha det så gott.
Kramis/Marita

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att ha varit vänner så länge!
Fin mat blev ni bjudna på också... det lät jättegott!
Kram
Marie

Eva sa...

Så trevligt att du tittade in hos mig. Det är så kul när man får veta vem som har smugit sig in.
Fina saker du visar upp och massor av härliga fynd som har fått ny och fin kostym.
Kommer gärna tillbaka!

Há en fortsatt skön vecka!//Eva

Anonym sa...

Hej! Å vad ROLIGT det är när man hittar en ny blogg...som man gillar!!!
Har en del att gå igenom ser jag..
Kul o inspirerande!!!!
Ha en skön dag!
hälsn
http://rosalucia.bloggagratis.se